O nás

Když mladý muž jménem Henry J Heinz z Pittsburghu přišel na nápad prodávat křen podle receptu své matky a vložit jej do průhledné láhve v roce 1869, zavedl tuto novinku ve velkém rozsahu. Dnes je těžké si to představit, ale před 150 lety byla většina potravin připravena ze surovin v neupraveném přírodním stavu a byl to časově náročný proces. Nejobdivuhodnější věc? To byl pouze začátek Heinzova vizionářského myšlení, které přetrvává až do dnešních dnů díky společnosti, kterou vytvořil…

Tím, že do obalu vložil předem připravené potraviny a nabídl je za dostupnou cenu, Henry John Heinz, zakladatel jedné z největších světových potravinářských společností, zavedl zcela nový přístup k potravinám. Také k tomu došlo ve velmi příhodnou dobu, neboť jiné vynálezy jako je zavedení elektřiny v budovách a cestování a doprava vlakem byly součásti procesu přeměny každodenního života. Heinzův inovativní duch se zde nezastavil. Jeho hledání hodnoty „Dělat běžné věci mimořádně dobře“ je přístup, který jej odlišuje od všech ostatních a je stále živý ve všem co společnost Heinz uplatňuje do dnešních dnů.

Heinz usiloval o spokojený život svých zaměstnanců

Jeho závodní jídelny, sprchy a podlahy továren se denně myly a čistily a sprchy byly vybaveny tekoucí vodou. Dnes to zní docela běžně, ale tehdy, když továrny mohly být špinavými, nehygienickými a někdy dokonce nebezpečnými místy, to představovalo odlišný přístup k životu v továrně. Podle jeho slov: „Síla srdce je silnější než výkon stroje.“ Do dnešního dne je společnost (nyní Kraft Heinz) hrdá na své moderní továrny na celém světě, kde zaměstnanci pracují s potravinami s péčí a o ně samé je rovněž pečováno.

Heinz věřil ve význam zaměstnávání žen

Jeho první továrna v Pittsburghu zaměstnávala hlavně místní ženy a Heinz se stal průkopníkem lepšího přístupu k zaměstnankyním díky čistých pracovním stejnokrojům a dennímu přístupu k lékařům a zubním lékařům, nejen pro své zaměstnance ale také pro jejich rodiny. Uvádí se příběh, že když zjistil, že jedna z jeho zaměstnankyň pracuje, aby podporovala několik svých nezaměstnaných sester, zajistil, že se všechny sestry zaměstnaly u společnosti Heinz. Dnes tento přístup zůstává stále důležitou hodnotou pro společnost Heinz, podniku, který věří, že rozmanitost na pracovišti jej činí lepším a produktivnějším.

Heinz zavedl do potravinářské výroby myšlenku „kontroly kvality“

Když poprvé začal podnikat, odmítl prodávat své výrobky v hnědých neprůhledných láhvích, které se v té době běžně používaly k zakrytí znehodnocených přísad. Místo nich Heinz používal průhledné sklenice k předvedení čistoty a kvality svých výrobků. Z celého srdce věřil, že je důležité „chránit zákazníka tím, že výrobce vlastní produkt po celou dobu od pěstování až na stůl“ a zaměřil se na dodání kvality z pole až na vidličku. Vždy rovněž věřil, že chcete-li lepší výrobek ve sklenici nebo konzervě, musíte jej zlepšit v době, kdy ještě roste v půdě.
Zaměstnal mikrobiologa, aby zajistil používání vědeckých metod ke zlepšení potravinářské výroby. Léta věnoval výzkumu na vývoj receptu na Tomato Ketchup bez konzervačních prostředků.
V roce 1906 vedl úspěšné lobbistické úsilí ve prospěch Pure Food and Drug Act, první z řady významných zákonů na ochranu spotřebitele a když byl tento zákon přijat, Heinz z něj profitoval, protože jeho kečup byl jediný bez konzervačních prostředků.
Rovněž vyšlechtil vlastní semena Heinz, která byla předchůdci těch, která se dnes stále používají k pěstování chutných na slunci dozrávaných rajčat Heinz. Toto zaujetí pro kvalitu potravin je stále významné ve všem, co značka Heinz dosud činí, například, používání konzerv k uchování kvality potravin uvnitř.

Heinz nikdy nezapomněl, z jakých poměrů vyšel

Nehledě na své bohatství a úspěch zůstal syn německých přistěhovalců pokorným a realistickým po celý svůj život a říká se, že často zval chudé lidi z ulice do své závodní jídelny, aby je nasytil, aby si připomněl své začátky a jak jej a jeho rodinu tvrdě zasáhla dávná hospodářská recese. A dnes Heinz Tomato Ketchup skvěle chutná jak „stavbařům tak i advokátům“ a můžete jej najít všude od motorestů až po Michelinské restaurace.

Henry John Heinz byl jak muž z lidu tak i vizionář, který změnil pravidla, a dnes jsou jeho hodnoty stále velmi pravdivé ve všem, co značka Heinz uskutečňuje, vyrábí kvalitní potraviny pro obyčejné lidi, zatímco vždy usiluje o neustálé zlepšování a inovace. Ve zkratce: Heinz se zlepšuje, jedná-li se zejména o následující oblasti:

Výživa

Výživa je jádrem všeho, co dnes společnost Heinz činí a současně zaručuje, že každý výrobek si zachovává nezaměnitelnou chuť Heinz. Proto jsou její nejoblíbenější výrobky jako je Heinz Tomato Ketchup bez konzervačních prostředků a všechny přicházejí na trh v organických verzích. Pokud jde například o snížení obsahu cukru a soli, jedná se o jemné vyvažování mezi zárukou dobře známé, lahodné chuti Heinz a nabídky nových řešení. Proto od roku 1985 firma Heinz pozvolna ale pravidelně snižuje obsah cukru a soli u svých výrobků, aby zajistila, že lidé mají přístup k alternativám bez ústupků vůči lahodné chuti výrobků Heinz. A co víc, díky důležitým iniciativám CSR jako je Rise Against Hunger, pomohla společnost Heinz udržet při životě miliony lidí na celé planetě.

Udržitelnost a energie

Nyní jako společnost Kraft Heinz, po sloučení firem Heinz a Kraft v roce 2015, stále vnímá udržitelnost velmi vážně a s nadšením je předvojem v oblasti pomoci při ochraně naší planety. Tato celosvětová potravinářská společnost realizovala univerzální proces k dosažení svých cílů udržitelnosti ve snížení emisí skleníkových plynů, spotřeby, pevných odpadů a spotřeby vody, to všechno se Kraft Heinz zavázala snížit o 15% do roku 2020. Kraft Heinz je také aktivním členem Kulatého stolu pro udržitelnou výrobu palmového oleje a nedávno se stala partnerem Rainforest Alliance k podpoře realizace své udržitelné politiky zajišťování zdrojů palmového oleje. A co víc, Kraft Heinz nedávno vyhlásila cíl, že do roku 2025 bude 100% jejího balicího materiálu recyklovatelného, znovu použitelného či kompostovatelného a že vzroste využití recyklovatelných materiálů v celosvětovém firemním měřítku.

Inovace

Trvalé inovace jako odpověď na trendy a uspokojení vznikajících potřeb, jsou stále středem všeho, co Heinz činí. Jako jedna z prvních potravinářských společností, která v 80. létech u svých nejprodávanějších výrobků jako Heinz Tomato Ketchup obrátila láhev dnem vzhůru ke zlepšení dávkování a nedávno uvedla výrobky s nižším obsahem cukru/ soli nebo organický sortiment ke splnění nových zákaznických trendů ve výživě, firma Heinz pokračuje ve výzkumu a inovacích, aby zajistila, že se celosvětově plní vyvíjející se potřeby a požadavky zákazníků.

Dnes má společnost nejmodernější Výzkumné a vývojové centrum v Nizozemí, kde ohromný tým kuchařů, kulinářských odborníků, potravinářských vědců a techniků neustále zkoumá způsoby, jak inovovat a zlepšovat skvělou chuť výrobků Heinz. Například, tento početný tým věnoval několik let rozsáhlému výzkumu na vývoj receptu na Tomato Ketchup 50% Less Sugar & Salt a zaručil, že má stále kvalitu klasického Heinz Tomato Ketchup a neodolatelnou chuť Heinz. Existuje rovněž specializovaný Sensory Team, který kombinuje smyslovou odbornost s údaji o zákaznících, aby pomohl vyvinout vzrušující nové chuti a výrobky pro firmu Heinz.

Heinz: Časová osa vize a inovace

1869

25 letý Henry John Heinz z Pittsburghu, Pensylvánie, začíná plnit křen do láhví a prodávat jej podle receptu své matky.

1867

Heinz Tomato Ketchup je uveden na trh v USA, a přidání zralých rajčat a vyšší obsah octa vytváří čistší a chutnější kečup, proto se stává oblíbeným výrobkem na celém světě.

1890

Heinz patentuje osmistěnnou láhev na Heinz Tomato Ketchup, první verzi ikonické skleněné láhve s úzkým hrdlem tak, aby se zabránilo přístupu příliš mnoho vzduchu do láhve a hnědnutí kečupu.

1904

Po letech výzkumu vyvíjí H. J. Heinz recept na Heinz Tomato Ketchup bez konzervačních prostředků, kterého do roku 1906 prodal pět milionů láhví.

1906

H. J. Heinz je silným stoupencem zákona Pure Food and Drug Act z roku 1906 v USA, a jakmile je tento zákon přijat, má z něj prospěch, protože jeho kečup je jediným kečupem bez konzervačních prostředků.

1907

Společnost Heinz začíná vyrábět ročně 13 milionů láhví Heinz Tomato Ketchup, vyváží jej do celého světa včetně Indie, Austrálie, Jižní Ameriky, Japonska, Indonésie, Nového Zélandu, Jižní Afriky a Velké Británie.

1919

Vizionářský zakladatel společnosti, H. J. Heinz umírá a jeho syn Howard se ujímá funkce prezidenta firmy a společnost pokračuje v inovacích na základech, které položil zakladatel firmy.

1931

Heinz pomáhá bojovat proti Velké hospodářské krizí tím, že sortiment společnosti doplňují hotové polévky a dětská výživa, která se stává nejprodávanějšími výrobky, neboť pomáhá s výživou rodin, které hledají cenu, chuť a kvalitu.

40. léta 20. stol.

Pro vojenské jednotky vyvíjí společnost Heinz revoluční „samo ohřívací konzervu“.

1957

Heinz začíná produkovat vlastní semena rajčat pomocí tradičních pěstitelských postupů, ta se pěstují ve vinohradech ve Středomoří a Kalifornii.

1976

Heinz Tomato Ketchup slaví 100 let prodeje v USA.

90. léta 20. stol.

Následně po úspěchu společnosti Heinz v Evropě a USA a po ukončení studené války, Heinz expanduje do Číny a Ruska.

2003

Vznikla láhev Heinz Top Down Tomato Ketchup, když je uzávěr přemístěn na dno láhve k zajištění lepšího dávkování kečupu.

2006

Je uvedena první verze se sníženým obsahem cukru Heinz Tomato Ketchup jako úsilí firmy Heinz o trvalou inovaci a nabídku alternativních řešení.

2016

Po několika létech rozsáhlého výzkumu zavádí firma Heinz na trh [Seriously] Good Mayonnaise.

2018

Heinz zavádí svůj vůbec první No Added Sugar & Salt Tomato Ketchup, jehož vývoj trval šest let a vyžádal si pět tisíc osobo hodin, aby byla zaručena skvělá chuť Heinz při nabídce různých možností pro fanoušky kečupu.

V roce 2019 společnost Heinz, jedna z nejoblíbenějších potravinářských značek, slaví své 150. výročí spolu s celým světem. Toto ikonické jméno potravin prodává více než 5.700 výrobků ve 200 zemích na celém světě a každoročně 650 milionů láhví Heinz Tomato Ketchup na naší planetě.
Přejme dalších 150 let lásky k potravinám, inovací a zlepšování života díky společnosti Heinz.

© 2019 Emco spol. s. r. o.

Size: XS SM MD LG XL